11 september 2020

Welke laadpaal heb je nodig voor de Polestar 2?

Polestar is de elektrische plug-in hybride van Volvo. Het nieuwste model is de Polestar 2, een volledig elektrische auto. Waarin verschilt de Polestar 2 ten opzichte van de Polestar? En hoe kun je de Polestar 2 het beste opladen? In deze review vertellen we je alles wat je moet weten over de nieuwe Polestar 2.

Wat is er bij de Polestar 2 veranderd ten opzichte van de Polestar?

De eerste Polestar is een plug-in hybride auto die is uitgekomen in een beperkte oplage. Het is een creatie van Volvo. De Polestar 2 verschilt hier al in, want de Polestar 2 is een volledig elektrische auto. Dit nieuwe model is een gezamenlijk project van het Zweedse Volvo en het Chinese automerk Geely. Met de Polestar 2 wil Volvo de Polestar groot maken in de wereld van de elektrische auto’s, waarmee het zich wil meten aan de Tesla Model 3.

Het design van de Polestar 2

De Polestar 2 valt op. Het design is minimalistisch en strak, waardoor het geheel een hoogwaardige uitstraling krijgt. Wat ook opvalt zijn de zijspiegels. De zijspiegels hebben namelijk geen frame. Niet alleen de ruit, maar de hele spiegelbehuizing beweegt mee als je de stand van de spiegels verandert.

Polestar wil duurzaam en milieuvriendelijk zijn en in de Polestar 2 wordt dan ook gebruik gemaakt van milieuvriendelijke materialen. Dit zie je niet terug in de looks: ook het interieur van de Polestar 2 ziet er strak uit. Het staande touchscreen van 11 inch bevindt zich in het midden van het dashboard. Passend bij het uiterlijk van deze auto, past ook het menu van het touchscreen: simpel en minimalistisch, maar desondanks bevat het alles wat je nodig hebt. In tegenstelling tot veel andere elektrische auto’s heeft de Polestar 2 een T-vorm batterij. Zowel in de middentunnel als in de achterbank bevindt zich een rij batterijen. Mede hierdoor hebben passagiers op de achterbank meer ruimte dan bij de gemiddelde elektrische auto. De stoelen van de Polestar 2 zitten prettig en bieden een extra mogelijkheid voor langere mensen: je kunt de zitting namelijk uitschuiven en kantelen.

Rijeigenschappen

De Polestar 2 is een prettige auto voor mensen die echt willen autorijden. Hij heeft twee elektromotoren om zowel de voor- als achterwielen aan te drijven. Hierdoor ligt de auto prettig op de weg en voel je je veilig, ook als je vol gas geeft. In de normale modus wordt uitgegaan van het één pedaal rijden. Met het touchscreen menu kies je er zelf voor of je het regeneratie-effect zachter zet of er helemaal af haalt. In principe is dit niet nodig, want one-pedal driving in de Polestar 2 gaat namelijk erg soepel, mits je er eenmaal aan gewend bent.

De Polestar 2 is een hatchback met vijf deuren en een trekgewicht van 1500 kilo. Deze elektrische Volvo heeft een 78kWh accupakket, met 400 pk. Het watergekoelde accupakket ligt onder de cabine. Een vol opgeladen accu heeft een bereik tussen de 320 en 650 kilometer, afhankelijk van je rijstijl, rijden in de stad et cetera.

Lees ook: Hoeveel verbruikt een elektrische auto en hoe rijd je zuiniger?

Voor het opbergen van de laadkabel van de Polestar 2 heeft Volvo ook iets bedacht. Je kunt de laadkabel namelijk kwijt in de neus of onder de vloer van de bagageruimte. De bagageruimte is trouwens ook erg ruim met zijn 420 liter.

Technische snufjes

De Polestar 2 heeft een andere aan knop dan andere auto’s. De Polestar 2 heeft er namelijk geen. De sensor bevindt zich in de bestuurdersstoel en de auto gaat automatisch aan zodra je gaat zitten. Zet de auto in de parkeermodus als je de auto verlaat en de auto zal uit zichzelf in een slaapmodus gaan. Je hebt trouwens helemaal geen sleutel meer nodig, want je kunt je smartphone gebruiken om de auto te vergrendelen en te ontgrendelen.

De Polestar 2 werkt met het Google besturingssysteem. Zo kun je de spraakbesturing gebruiken om antwoord te krijgen op je vragen. Dankzij de besturing met Google werkt Google Maps ook nauwkeurig en perfect. Met Google kun je een database aanmaken. In deze database kun je de oplaadpunten in je directe omgeving noteren. Polestar werkt samen met Plugsurfing. Zo heb je met één elektronische sleutelhanger toegang tot bijna 200.000 oplaadpunten in Europa. Het nadeel: er worden nog updates (te downloaden) verwacht die het ook mogelijk maken om vragen over de auto en het autorijden zelf te beantwoorden, zoals hoe lang je accu nog meegaat.

Conclusie

Al met al is de Polestar 2 een prettige auto. De auto ligt goed op de weg, stuurt fijn en voelt daardoor veilig aan. Daarnaast biedt de Polestar 2 zitcomfort. Het strakke design klopt zowel bij het exterieur als bij het interieur en het design trekt zich zelfs nog door tot in het dashboardmenu. Deze auto doet zeker niet onder tot Tesla. Volvo weet zichzelf met de Polestar 2 op de markt van de elektrische auto’s te zetten.

Welke laadpaal is geschikt voor de Volvo Polestar 2?

Je kunt natuurlijk op zoek naar een laadpaal als je onderweg bent, maar een laadpaal thuis is toch een prettigere optie. Zo weet je zeker dat de accu van je auto altijd gevuld is. Maar welke laadpaal is het meest geschikt voor een Volvo Polestar 2?

De Polestar 2 heeft een laadvermogen van 11 kW en laadaansluiting type 2. Met Dynamic Load Balancing voorkom je overbelasting, een stukje extra veiligheid dus. Daarom adviseren wij een laadpaal van 11kW met Dynamic Load Balancing. Het maakt hierbij niet uit of je kiest voor een laadpaal van het merk Wallbox, EVBox, Zappi of Alfen.

Wil je weten welke laadpaal geschikt zou zijn voor de Polestar 2? Gebruik dan de laadpaal keuzehulp of vul vrijblijvend het onderstaande formulier in: